Modemerk Mexx heeft zichzelf een nieuw imago aangemeten, na jaren van twijfelen tussen luxe en casual. ‘Metropolitan casual’, noemt marketing manager Ianny Israel het. Ook de vernieuwde winkel aan de Amsterdamse Kalverstraat draagt het nieuwe gedachtegoed uit.
“Mexx richt zich nu ook op drukke mannen en vrouwen die werken en ’s avonds uitgaan. Het is niet meer alleen maar casual kleding voor in het weekend”, vertelt Israel. “De consumenten waren ons uit het oog verloren, en wij hen. Met de nieuwe Metropolitan-collectie speler we weer in op de wensen van een grote groep consumenten”, meent Israel.
De vernieuwde winkel aan de Kalverstraat is ingericht met vloerkleden en natuurlijke materialen als hout en steen. “De winkel moet een beetje als thuis aanvoelen: intiem en persoonlijk. We hopen dat we er met deze winkelinrichting voor kunnen zorgen dat klanten langer in de winkel blijven en meer kopen”, zegt Israel.
De vernieuwing van de winkel is onderdeel van het vijfjarenplan van topman Thomas Grote, die in oktober 2009 aantrad. In 2010 leed het modemerk nog 103 miljoen euro verlies. Grote, die het bedrijf weer winstgevend moet maken, is van plan onder meer de winkel op de P.C. Hooftstraat te sluiten. Vanaf 2013 wil Mexx ieder jaar tien tot vijftien nieuwe winkels openen.
Mexx vindt zichzelf opnieuw uit
Gepubliceerd op 26 maart 2012 om 00:00
Reacties 0