Modeketen C&A wil in 2020 volledig overgeschakeld zijn naar duurzame katoen voor het gehele assortiment. Ook wil de formule het aandeel van kleding van gecertificeerd biologische katoen onder het label ‘Bio Cotton’ verder vergroten.
In de duurzame katoenteelt worden minder kunstmatige meststoffen en groeimiddelen gebruikt, maar biologisch katoen moet aan nog strengere eisen voldoen dan zijn duurzaam geteelde broertje. De teelt van biologisch katoen, dat het keurmerk Organic Exchange 100 (OE100) draagt, vindt plaats zonder enig gebruik van chemische middelen en pesticiden.
Om zijn inzet voor biokatoen te benadrukken, lanceerde C&A onlangs de campagne ‘We love Bio Cotton’ met een televisiereclame en promoties in alle 132 C&A-filialen. C&A hoopt zijn klanten met de campagne bewust te maken van de voordelen van duurzame en biologische katoenproductie.
Met de campagne probeert C&A opnieuw mondiaal koploper te worden in de verkoop van kleding van gecertificeerd biologisch katoen. De Zweedse modeketen H&M stootte C&A in 2011 van de troon. Ondanks de economisch onzekere tijden stegen de bestedingen aan biokatoen in de wereldwijde textielindustire de afgelopen jaren fors.
Eerder: H&M nieuwe nummer één in biologisch katoen
C&A wil alleen nog maar duurzaam katoen
Gepubliceerd op 26 maart 2012 om 00:00
Reacties 0