APEAL congres benadrukt belang van emotie in verpakking

Het thema van het APEAL congres 2005 was `Dansen met de consument`. Het congres voor blikproducenten had dan ook als doel te evalueren hoe er nog dichter bij de consument kan worden gekomen.In zijn openingstoespraak stelde voorzitter Klaus Neuhaus-Wever dat verpakking een belangrijke rol speelt in het aankoopproces van de consument. Uit de verschillende lezingen kwam verder met name naar voren dat een verpakking duidelijk en eenvoudig moet zijn maar wel opvallend door bijvoorbeeld het gebruik van felle kleuren en een duidelijke stijl. Uit onderzoek blijkt dat de consument maar heel weinig tijd nemen voor het bekijken van een verpakking, er moet dan ook meer rekening worden gehouden met de emotie van de consument: `Consumenten kopen ook veel meer met hun emotie dan met hun ratio en daarom moeten we meer kijken naar wat de verpakkingen doen dan dat ze zeggen dat ze zullen doen` aldus Satkar Gidda, marketing directeur van adviesbureau SiebertHead uit Londen.Verder werd er tijdens het congres aandacht besteed aan de te weinig beschermde belangen van de blikjesproducenten binnen de Europese wetgeving. Ook werden er prijzen uitgereikt voor de beste nieuwe verpakkingsconcepten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!