Internetverkopen en telesales stijgen in omzet

De omzetten van de verkopen op afstand stijgen sneller dan de traditionele detailhandelsomzetten. In 2004 hebben Nederlanders voor 2,84 miljard euro via het net, catalogi, telefoon en post gekocht, zo blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie, Thuiswinkel.org. Samen met Blauw Research en het CBS werd het onderzoek uitgevoerd. Thuiswinkel.org heeft zo`n 200 leden en vertegenwoordigt daarmee circa 70% van alle verkopers op afstand. In 2004 werd 13,5% meer via internet, postorder en telefoon omgezet. Van de omzet van 2,84 miljard werd 1,68 miljard via internet besteed. De omzet in de reguliere detailhandel kwam vorig jaar 2,1% lager uit. Momenteel zijn de afstandsaankopen goed voor zo`n 2% van de totale detailhandel. De Nederlander besteedde in 2004 gemiddeld 174 euro aan internetaankopen en telesales, 20 euro meer dan het jaar ervoor. Binnenkort lanceert Thuiswinkel.org het interbancaire betalingssysteem iDeal.Nederland is het vierde Europese land op het gebied van thuiswinkelomzet. Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannie gaan ons voor. In totaal ging vorig jaar in de Europese thuiswinkelsector 67,6 miljard euro om, 0,4% meer dan in 2003.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!