Nederlanders zijn verknocht aan hun vaste supermarkt. Ze geven de supermarkt waar ze het vaakst komen het hoogste cijfer en zijn huiverig om over te stappen naar een andere supermarkt. Dat concludeert het Algemeen Dagblad na een enquête onder 3.082 lezers.
Gemiddeld geven consumenten hun vaste super een score van 7,8. Hoogvliet wordt met een gemiddelde van 8,1 het hoogst beoordeeld door zijn vaste klanten. Plus mag de meest loyale klanten verwelkomen: drie van de tien vaste Plus-klanten geeft hun vaste supermarkt het cijfer negen of tien.
Marktleider Albert Heijn heeft het grootste aandeel vaste klanten. Van de ondervraagden komt 36 procent het vaakst bij een Albert Heijn boodschappen doen. C1000 en Jumbo delen de tweede plek. Gemiddeld bezoeken consumenten drie keer per week een supermarkt. Eén op de tien doet iedere dag boodschappen.
Nederlanders trouw aan supermarkt
Gepubliceerd op 2 april 2012 om 00:00
Reacties 0