Belgische e-commerce groeit flink
Gepubliceerd op 2 april 2012 om 00:00
Belangenorganisatie Becommerce waarschuwt dat de pure players snel over landsgrenzen heen moeten kijken, willen zij niet verdrongen worden door de internationale grensoverschrijdende internethandel.
Onder andere supermarktketen Delhaize, moderetailers Kiabi, e5mode en Brantano en chocolatier Pierre Marcolini doen het goed online.
Gemiddeld besteedt de Belgische consument vijftig tot tweehonderd euro aan een online bestelling. Bij elf procent van de aankopen loopt dit bedrag op tot boven de vijfhonderd euro.
Credit cards zoals Visa en MasterCard wordt door 95 procent van de ondervraagde webwinkels aangeboden als online betaalmiddel. Tevens kan de online consument bij steeds meer pure players betalen met debetkaart als Bankcontact/Mister Cash. Time slot delivery, waarbij bestelde goederen thuis afgeleverd worden in een bepaald tijdslot, wordt daarentegen door driekwart van de ondervraagden nog niet als mogelijkheid aangeboden.
M-commerce moet bij de zuiderburen, met 2,6 procent van de totale omzet, nog van de grond komen. Becommerce adviseert zijn leden hun sites ‘tabletvriendelijk’ te maken.
Reacties 0