‘Curated shopping’ wint terrein

‘Curated shopping’, waarbij consumenten een bepaald bedrag per maand of kwartaal betalen en daarvoor eens in de zoveel tijd een doos artikelen toegestuurd krijgen, wordt steeds populairder.

Het nieuwste ‘curated shopping’-platform is Curated.nl. Aan de website zijn een aantal experts verbonden die een selectie van producten maken voor de leden van het platform. De experts, zogeheten curatoren, selecteren ieder kwartaal voor hun abonnee’s een aantal items waar 25 euro voor betaald wordt. Ze zijn gespecialiseerd in de thema’s lifestyle, duurzaamheid, food trends, design en innovatie. “De curatoren sturen ook hun persoonlijke motivatie met het item mee. Door een scoop, een special edition of een persoolijke noot wordt elk item bijzonder”, aldus Curated.nl.

Nederland kent al een vergelijkbaar initiatief: Glossybox. Deze website specialiseert zich in beautyartikelen voor vrouwen. Zij betalen maandelijks 12,50 euro om te worden verrast met een selectie van persoonlijke verzorgingsproducten. Websites als Modomoto en Modemeister zijn met hetzelfde concept actief in de mannenmode.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!