Apple heeft er in februari 1,4 miljoen Facebookfans bij gekregen zonder daar iets voor te doen. Het aantal ‘likes’ steeg met 56 procent ten opzichte van janauri, terwijl Apple zijn pagina helemaal niet inzet om producten te promoten of te communiceren met klanten. “Apple is zo populair, dat het geen moeite hoeft te doen om consumenten aan zich te binden”, aldus ChannelAdvisor, een onderneming die retailers helpt bij het verkopen via online kanalen als Amazon en eBay.
De groei van de fanclub komt kort nadat Facebook de lancering van een nieuwe iPad bekendmaakte. Apple was met deze forse toename één van de snelste stijgers in de maand februari. EveythingFurniture.com, dat zijn fanclub met 93 procent wist te vergroten, en Blinds.com, dat op Facebook met zeventig procent groeide, scoorden net hoger dan Apple. Victoria’s Secret, Adidas Originals en Walmart hebben nog altijd de meeste ‘likes’ op de social media site.
Apple groeit moeiteloos op Facebook
Gepubliceerd op 2 april 2012 om 00:00
Reacties 0