Consumentenvertrouwen bereikt dieptepunt

Het Nederlandse consumentenvertrouwen is in maart sterker gedaald dan in de rest van Europa. Volgens maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) daalde de graadmeter voor vertrouwen tot -23,6. Een jaar eerder was dit  nog +8,1.

Het vertrouwen ligt daarmee al vier maanden lager dan het EU gemiddelde. In maart 2011 wist Griekenland het laagst te scoren op consumentenvertrouwen. Nederland behoorde toen tot de zes landen met het hoogste consumentenvertrouwen van Europa. De onderzoekers spreken nu van een ‘zeer uitzonderlijke’ situatie. “In ruim 25 jaar tijd was dit alleen in enkele maanden van 2003 het geval.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!