Starbucks zet in op Chinese markt

Koffieketen Starbucks wil verder uitbreiden in de kleinere Chinese steden. In 2015 moet het aantal Chinese vestigingen verdriedubbeld zijn. Dit meldt John Culver, president van Starbucks China en Asia Pacific.

“We zien zeker ook groeimogelijkheden in de grote steden, maar we leggen nu de focus op de kleinere steden”, aldus Culver. Op dit moment heeft Starbucks meer dan vijfhonderdzeventig vestigingen in 48 Chinese steden. In 2015 wil Starbucks vijftienhonderd winkels hebben geopend in zeventig Chinese steden.

Starbucks is marktleider in China met een marktaandeel van 66 procent. Na Amerika is China de belangrijkste afzetmarkt voor Starbucks. De Chinese omzet valt echter in het niet bij de Amerikaanse cijfers: in het eerste kwartaal boekte de Chinese tak een omzet van 167 miljoen dollar, tegenover een omzet van 2,6 miljard dollar in de Verenigde Staten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!