Om in-store apps aantrekkelijk te maken moeten fysieke retailers in hun winkels een goede internetverbinding hebben. Dat klinkt logisch, maar volgens consumentenonderzoek van Deloitte kunnen smartphonegebruikers geregeld geen gebruik maken apps omdat er geen verbinding is met het internet.
Grote ketens als JCPenney, H&M en Barnes & Noble proberen massaal met apps shoppers naar hun winkels te trekken. Consumenten kunnen deze in-store apps gebruiken om de voorraad te checken, kortingsbonnen te zoeken of productbeoordelingen te bekijken.
Volgens onderzoek van Deloitte maakt zo’n vijftig procent van de smartphonegebruikers wel eens gebruik van deze in-store apps, een toename van zeven procent vergeleken met 2010. Van deze shoppers heeft 37 procent de app echter meer dan eens niet kunnen gebruiken omdat er geen verbinding was met het internet.Ten opzichte van vorig jaar is er geen verbetering opgetreden, aangezien dit percentage in 2011 op hetzelfde niveau lag. Volgens Deloitte is het daarom hoog tijd dat ketens gaan investeren in WiFi.
'In-store apps niet succesvol door slechte verbinding'
Gepubliceerd op 5 april 2012 om 00:00
Reacties 0