‘Coolblue voordeliger uit zonder 3-D Secure’

Coolblue loopt jaarlijks miljoenen euro’s aan omzet mis door de verificatiecode 3-D Secure bij creditcardbetalingen. Directeur Pieter Zwart overweegt de code daarom af te schaffen. De keten draaide twee weken lang een test waarbij klanten geen 3-D Securcode hoefden in te voeren wanneer zij met hun creditcard betaalden. “Het afschaffen van de code zou ons op jaarbasis vijf miljoen euro opleveren.”

Bij 3-D Secure moeten klanten die via internet een aankoop doen een persoonlijk wachtwoord of pincode ingeven. De kaarthouder dient zich eerst te registreren bij de kaartgevende instantie en zelf voor een pincode kiezen. Coolblue noemt de dienst ‘omslachtig’. Klanten zouden hierdoor sneller afzien van een aankoop. De keten onderzoekt momenteel of de verificatiecode kan worden geschrapt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!