Ondermodeketen Hunkemöller wil tegen het einde van 2014 honderd nieuwe winkels hebben geopend bij onze oosterburen. De retailer heeft nu 145 Duitse vestigingen.
“In Nederland zijn we ook nog niet uitgegroeid, maar hier kunnen we slechts een paar winkels per jaar openen”, vertelt Bart van den Nieuwenhof, sales director international van Hunkemöller. “De Duitse markt biedt nog veel ruimte voor wat betreft het aantal inwoners en de geografische spreiding.”
Sylvie van der Vaart is voor de komende twee jaar aangesteld als brand ambassador. “Hunkemöller moet op zoek naar een gezicht waarvan de look en persoonlijkheid een perfecte match vormen met de merkwaarden van Hunkemöller”, zegt Van den Nieuwenhof. Van der Vaart, die populariteit vergaarde met onder meer de presentatie van het Duitse tv-programma Das Supertalent, zou ‘een inspirerende persoonlijkheid zijn, die past bij Hunkemöller’.
Ook in andere landen wil de lingerieketen uitbreiden. In 2011 opende Hunkemöller zijn eerste winkels in Groot-Brittannië en Oostenrijk. De keten is actief in vijftien landen.
Hunkemöller wil honderd nieuwe winkels in Duitsland
Gepubliceerd op 6 april 2012 om 00:00
Reacties 0