Lost Boys onderzoekt mogelijkheden van chatbots

Lost Boys kijkt naar de mogelijkheden van het inzetten van chatbots op het msn-platform om consumenten op een nieuwe manier aan te spreken. Dit laat Roel Faulhaber, creative director van Lost Boys, weten. Chatbots zouden onder meer gebruikt kunnen worden door Lost Boys klanten als KLM (voor het online boeken van tickets), online reisbureau Vaya (voor reisboekingen), en Schiphol (voor het opzoeken van vluchten en vluchttijden). Intern gebruikt het bedrijf al chatbots. Faulhaber: “Ja, wij gebruiken msn als een telefoonbot. We zoeken nummers van collega’s op via messenger.” Een chatbot kan simpele ‘dialogen’ aangaan met een consument, waardoor vereiste informatie efficiënt en gericht verkregen kan worden. De uitdaging is ervoor te zorgen dat er geen mogelijkheden zijn om op een dood spoor te raken. Deze innovatieve manier van communicatie met de consument biedt veel mogelijkheden. Faulhaber verwacht voor het einde van het jaar de eerste toepassingen in de markt te hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!