Kledingmaten steeds groter

Kledingmaten zijn de afgelopen decennia steeds groter geworden. Consumenten die dikker zijn geworden, hebben nu het gevoel dat ze nog steeds dezelfde maat hebben. Dit brengt gezondheidsrisico’s met zich mee, concluderen onderzoekers van het Britse tijdschrift The Economist.

De zogenaamde ‘size inflation’ komt voor bij zowel Europese als Amerikaanse kleding. De gemiddelde taillemaat 14 bij vrouwenbroeken is nu tien centimeter groter dan veertig jaar geleden. Bij mannenkleding is het verschil minder groot, maar ook hier blijven merken vaak te smokkelen.

Fabrikanten zouden de maten met opzet groter maken om consumenten het gevoel te geven dat ze niet dikker zijn geworden. Volgens de onderzoekers brengt dit risico’s met zich mee, omdat mensen nu niet door te strak zittende kleding aangespoord worden om af te vallen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!