Merknaam Selexyz verdwijnt

De naam ‘Selexyz’ zal niet lang meer in het straatbeeld te zien zijn. De Selexyz-boekhandels gaan verder onder hun oorspronkelijke naam, gevolgd door ‘De Slegte’. Dit liet Paul Dumas, directeur van investeerder ProCures, vrijdag weten in een interview op BNR Radio Nieuwsradio.

De boekhandel in Amsterdam heet straks bijvoorbeeld ‘Scheltema De Slegte’, en de Utrechtse Selexyz-winkel gaat verder onder de naam ‘Broese De Slegte’. “Het was een redelijke puzzel”, vertelt Dumas. “De naam Selexyz is moeilijk te schrijven. Het is een naam die relatief nieuw is en niet de juiste lading heeft. En om de keten nou direct na overname een nieuwe naam te geven, leek ons niet verstandig. Maar iedereen in Amsterdam weet waar Scheltema voor staat. Hetzelfde geldt voor De Slegte. Zo communiceren we naar de consument: wat je ziet is wat je krijgt.”

Eerder: 'Selexyz/De Slegte gaan tropenjaren tegemoet’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!