Prijsverhoging Spa houdt gemoederen bezig

Supermarkten zijn niet van plan om prijsverhogingen van fabrikanten zomaar te accepteren. Dit blijkt uit een rondgang langs verschillende supers naar aanleiding van de aangekondigde prijsverhoging van mineraalwaterfabrikant Spa. De fabrikant kondigde gisteren een prijsverhoging van vijftien procent aan.

“Consumenten zijn in de afgelopen anderhalf jaar fors meer gaan betalen voor hun supermarktproducten, door de inflatie en hogere grondstofprijzen”, vertelt een woordvoerder van Albert Heijn. “Albert Heijn wil dat tij keren door juist voornamelijk prijsverlagingen door te voeren. In het uiterste geval betekent dit dat we de prijsverhoging van een leverancier niet accepteren.”

Ook PLUS Is niet blij met de prijsverhoging van Spa. “Het verschil in inkoopprijs tussen Spa en ons huismerk is nu twee keer zo groot”, vertelt een woordvoerder. “We gaan onze klanten alternatieven aanbieden voor Spa, in de vorm van het PLUS huismerk, en van merken als Bar-le-Duc en Chaudfontaine.”

In een reactie laat Spa weten dat de prijsverhoging noodzakelijk is om de kwaliteit en duurzaamheid van haar mineraalwaterproducten te waarborgen. “Wij bepalen zelf onze inkoopsprijzen voor de handelspartners”, vertelt Jean-Benoît Schrans, directeur communicatie van Spa. “Maar de uiteindelijke consumentenprijs wordt door de wederverkopers bepaald.”

Levensmiddelenfabrikant Unilever reageerde desgevraagd dat het geen commentaar geeft of zij van plan zijn de inkoopsprijzen van hun producten te verhogen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!