Albert Heijn is een van de Nederlandse merken die op sociale media als Facebook en Twitter het meest wordt genoemd. Het digitaal communicatiebureau Greenberry hield drie maanden lang op social media de berichtgeving bij over de top honderd merken van Nederland. Daaruit blijkt dat de NS koploper is met 274 duizend berichten in drie maanden tijd. KPN staat op de tweede plek met 111 duizend berichten, gevolgd door Albert Heijn (104.646 berichten). Naast Albert Heijn staan met Mediamarkt (8e plaats), Jumbo (9e plaats) en C1000 (10e plaats) nog drie retailers de top tien.
Greenberry onderzocht voor het Tijdschrift voor Marketing ook de impact van merken op social media. Hierbij werd het zogenaamde bruto bereik onder de loep genomen, dat wordt bepaald door een analyse te maken van het aantal volgers op Twitter en hoeveel mensen deze Tweet kunnen zien. De NS staat ook in deze lijst op nummer een, met een bereik van 120 miljoen. Albert Heijn staat op de zevende plek met bijna 25 miljoen.
AH veelbesproken op social media
Gepubliceerd op 18 april 2012 om 00:00
Reacties 0