Bruna wil in alle winkels infoschermen

Bruna wil voor eind 2005 al zijn winkels hebben voorzien van tv-informatieschermen. Deze operatie is onderdeel van een nieuwe inrichtingsfilosofie, waarin retailtelevisie, oftewel `narrowcasting`, een grote rol speelt. Bruna verwacht veel van narrowcasting, het uitzenden van boodschappen via digitale infoschermen in de winkel. Sinds begin dit jaar loopt er een pilot in de Brunawinkel in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne. Klanten kunnen hier op de tv-schermen allerlei boodschappen zien, varierend van advertenties voor nieuwe boeken tot het laatste nieuws. De eerste metingen in deze winkel hebben goede resultaten opgeleverd. `De reacties van klanten zijn positief. En we krijgen ook nuttige tips, zoals: Waarom plaatsen jullie geen klok in het scherm, dan weet ik hoe laat mijn trein vertrekt?`. In de winkel hangen in totaal 12 schermen. De reden dat Bruna zich zo sterk maakt voor narrowcatsing is dat de keten de prikkelendste en meest gemakkelijke boekwinkel van Nederland wil zijn, met een nadruk op actualiteit. Narrowcasting past perfect in dit plaatje en leidt bovendien tot impulsaankopen. Het is de bedoeling dat binnenkort 5 winkels worden voorzien van infoschermen. Eind 2005 moeten alle 400 winkels zijn `beschermd`. Bij het project werkt Bruna samen met Media Landscape.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!