Tesco investeert ruim miljard in Britse winkels
Gepubliceerd op 20 april 2012 om 00:00
Ook trekt Tesco achtduizend nieuwe personeelsleden aan die ingezet worden op de versafdelingen. Eind mei verandert Tesco bovendien de naam van het budgetlabel Tesco Value in Everyday Value, dat volgens Tesco twee keer zo snel als de markt groeit. Daarnaast wordt het assortiment van reguliere huismerken dit jaar verbeterd en uitgebreid met zo’n tweeduizend extra items.
Van de investering is zo’n 150 miljoen pond bestemd voor het verbeteren van Tesco’s online kanaal. Tesco wil nog dit jaar zijn ophaalnetwerk uitbreiden met zevenhonderd ophaalpunten voor non-fooditems. Daarmee bestrijkt het dan 85 procent van Groot-Brittannië, een toename van vijftien procent ten opzichte van de huidige dekking. Op dit moment hebben 774 winkels een Click & Collect-ophaalpunt voor online bestelde artikelen. Ook test Tesco gecombineerde ophaalpunten voor food- en non-foodproducten.
Reacties 0