Vrouwelijke shoppers kopen hun schoenen het liefst in een fysieke winkel. Dit concludeert schoenenformule House of Shoes na onderzoek onder veertienhonderd vrouwen.
Oriënteren gebeurt zowel online (22 procent) als in bakstenen schoenwinkels (59 procent), maar 66 procent heeft een uitdrukkelijke voorkeur voor aanschaf in de traditionele winkel. Dertig procent van de vrouwen heeft geen specifieke voorkeur voor webshop of winkel.
Twintig procent van de vrouwen verzwijgt de aankoop van een nieuw paar schoenen wel eens tegenover haar partner. Over de prijs wordt door zestien procent van de vrouwen af en toe gelogen. Zestig procent van de vrouwen koopt haar schoenen bovendien liever niet in de uitverkoop.
House of Shoes, dat in 2011 de ING Retail Jaarprijs voor Schoenenwinkel van het Jaar won, wil met het onderzoek richting geven aan het inkoopbeleid.
Vrouw koopt schoenen liever in fysieke winkel
Gepubliceerd op 20 april 2012 om 00:00
Reacties 0