Asos ziet internationale omzet verdubbelen

De Britse e-tailer Asos.com heeft haar omzet in 2011 met 49 procent zien groeien. Dat schrijft Fashion United online. De omzet van de moderetailer kwam uit op 481,6 miljoen pond (590,1 miljoen euro). De activiteiten van Asos in het buitenland spelen hierin een grote rol.

In thuisland Groot-Brittannië stegen de cijfers minder hard dan voorgaande jaren en kwam de omzetgroei uit op zeven procent. Internationaal schoot de omzet van de webshop echter met 103 procent omhoog, vergeleken met 2010. Asos is zich het afgelopen jaar bewust meer gaan focussen op zijn buitenlandse activiteiten, omdat de groei in Groot-Brittannië zich al enige tijd stabiliseert. Zo schafte het modebedrijf wereldwijd de verzendkosten af en bracht het een iPad applicatie op de markt. Tevens gingen er Spaanse, Italiaanse en Chinese websites live.

Asos blijft zich dit jaar focussen op internationale uitbreiding. ”We blijven toegewijd aan onze mondiale expansieplannen en gaan het nieuwe jaar met zelfvertrouwen tegemoet,” aldus ceo Nick Robertson. De topman laat weten dat de brutowinst over 2011 in lijn met verwachtingen ligt.

In Nederland investeert Asos in de populaire betaalmethode iDeal. De implementatie van het betaalmiddel stond gepland voor begin dit jaar, maar loopt vanwege de ‘ingewikkelde systemen’ achter. De online retailer trekt maandelijks 17,5 miljoen unieke bezoekers en heeft 4,4 miljoen actieve klanten uit 160 landen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!