C1000-ondernemers die klagen over de gang van zaken rondom de overname van verschillende C1000-winkels, moeten de hand in eigen boezem steken. Dit zegt supermarktdeskundige Paul Moers in het Nederlands Dagblad.
Na het jaar 2000 zou C1000 volgens Moers alleen aan kostenbesparing hebben gedaan. C1000-ondernemers hadden zelf moeten aandringen op investeringen in het merk. “Ze hadden moeten zien aankomen dat dit alles gebeurde om de keten te kunnen verkopen”, zegt Moers.
Jumbo heeft geen andere keuze dan met de C1000-formule te stoppen, meent Moers. “C1000 heeft een hoog prijsniveau en een klein assortiment. De winkels groeien niet meer en ze hebben geen unieke positie”, aldus Moers. Met de verkoop van een aantal winkels aan Coop en Albert Heijn heeft Jumbo zijn schuld weten te verkleinen, waardoor ze volgens Moers ruimte hebben om de ondernemers tegemoet te komen. Jumbo is inmiddels in overleg getreden met de ondernemersvereniging, meldt het Nederlands Dagblad.
‘Jumbo kan niet anders dan stoppen met C1000'
Gepubliceerd op 4 mei 2012 om 00:00
Reacties 0