Boekhandelketen AKO brengt het volledige assortiment van zijn webwinkel naar de fysieke AKO-winkels. Als een boek niet voorradig is in de winkel, kunnen klanten het boek bij een winkelmedewerker bestellen via een koppeling tussen de webshop en het kassasysteem. De klant rekent in de winkel af, waarna hij het boek de volgende dag thuisbezorgd krijgt of op kan halen bij de winkel.
AKO’s fysieke winkels richten zich op toptitels en heeft enkele honderden titels op voorraad. AKO.nl daarentegen beschikt over meer dan honderdduizend titels. “In de winkel wil je liever geen ‘nee’ verkopen, maar je kunt nu eenmaal niet het enorme websiteassortiment aanbieden”, vertelt Dennis Mikkelsen, manager Audax Digital en verantwoordelijk voor de webshop. “Doordat we het gewenste boek in veel gevallen de volgende dag al bij de klant af kunnen leveren, krijgt de klant altijd wat hij zoekt.”
De koppeling tussen kassa’s en de webshop is gerealiseerd door Bovertis, leverancier van kassasoftware en retaildiensten, en internetbureau Netivity, verantwoordelijk voor de techniek van AKO.nl.
AKO combineert clicks en bricks
Gepubliceerd op 4 mei 2012 om 00:00
Reacties 0