Oranjegekte in winkels

Het EK voetbal staat voor de deur en winkeliers zijn weer goed voorbereid. De schappen liggen vol met oranje spullen en retailer lanceert een EK-campagne, constateert De Telegraaf. “Grote ketens hebben de oranje spullen al lang ingeslagen”, zo verklaart webwinkel Allesinoranje.nl. “In 2010 was de vuvuzela erg populair. Dit jaar verwachten we veel van de oranje bontmutsjes.”

Winkelketen Blokker lanceert deze week zijn voetbalcampagne, inclusief vier EK-bouters. “Deze kabouters noemen we de Buikschuiver, de Wijzer, de Juicher en onze mascotte de Knieval”, zegt inkoopster Susan von Hebel in de Telegraaf. “Hij komt in een enorme versie van één meter twintig voor een aantal grote winkels te staan.” Ook de erotiek branche speelt in op de voetbalfestiviteiten. Zo verkoopt Christine le Duc oranje jurkjes en oranje massageolie.

De campagnes van supermarkten laten nog even op zich wachten. Een woordvoerder van Albert Heijn geeft aan pas eind mei of begin juni met de actie te starten. De zegsman kan niet beloven dat er bij deze actie wel voldoende wordt ingekocht. “We willen vervuiling tegengaan en slaan daarom zeker niet te veel gadgets in. Bovendien is het altijd afwachten tot wanneer ze in trek zijn, vorige keer hadden we juist te veel Oranjespullen.”

Ook Jumbo geeft geen details over zijn EK-actie vrij. De keten zegt alleen ‘met originele verassingen te komen, waarbij voetballiefhebbers hun hart op kunnen halen’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!