Oranjegekte in winkels
Gepubliceerd op 7 mei 2012 om 00:00
Winkelketen Blokker lanceert deze week zijn voetbalcampagne, inclusief vier EK-bouters. “Deze kabouters noemen we de Buikschuiver, de Wijzer, de Juicher en onze mascotte de Knieval”, zegt inkoopster Susan von Hebel in de Telegraaf. “Hij komt in een enorme versie van één meter twintig voor een aantal grote winkels te staan.” Ook de erotiek branche speelt in op de voetbalfestiviteiten. Zo verkoopt Christine le Duc oranje jurkjes en oranje massageolie.
De campagnes van supermarkten laten nog even op zich wachten. Een woordvoerder van Albert Heijn geeft aan pas eind mei of begin juni met de actie te starten. De zegsman kan niet beloven dat er bij deze actie wel voldoende wordt ingekocht. “We willen vervuiling tegengaan en slaan daarom zeker niet te veel gadgets in. Bovendien is het altijd afwachten tot wanneer ze in trek zijn, vorige keer hadden we juist te veel Oranjespullen.”
Ook Jumbo geeft geen details over zijn EK-actie vrij. De keten zegt alleen ‘met originele verassingen te komen, waarbij voetballiefhebbers hun hart op kunnen halen’.
Reacties 0