Britse retail blij met winkelende Nigerianen

Britse winkeliers hebben een groot deel van hun omzet aan Nigeriaanse shoppers te danken. De Nigerianen zouden meer geld in het Verenigd Koninkrijk uitgeven dan Amerikaanse shoppers. De uitgaven door Nigerianen in het Verenigd Koninkrijk stegen in 2011 met 32 procent, zo blijkt uit cijfers van Global Blue.

Zes procent van de retailinkomsten in het Verenigd Koninkrijk komt momenteel bij shoppers uit het West-Afrikaanse land vandaan. De toename is te verklaren door een groeiend aantal Nigerianen in het Verenigd Koninkrijk en de aanwezigheid van meer rechtstreekse vluchten tussen Nigeria en Groot Brittannië. Bezoekers hebben door de bloeiende economie in hun thuisland vaak aardig wat geld te besteden.

Retailers in Londen zijn voor een groot deel afhankelijk van buitenlandse consumenten. Eén derde van de retailinkomsten is te danken aan buitenlandse toeristen. Bezoekers uit het Midden Oosten en Rusland zoeken hun heil vaak bij luxe ketens, maar toeristen uit Nigeria doen dat net zo lief bij ‘gewone’ winkels als Marks & Spencer en Debenhams.

“Het is een misvatting dat ze hier alleen voor goedkope items komen”, aldus Richard Brown, vice-president bij Global Blue. “Nigerianen zijn geïnteresseerd in alle merken, van de winkels in de high streets tot aan luxemerken.” Volgens de onderzoeker geven Nigerianen per aankoop gemiddeld 450 pond uit, terwijl toeristen uit het Midden-Oosten vaak meer dan duizend pond per transactie neertellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!