Macintosh wil meer shop-in-shops openen

Het Nederlandse retailconcern Macintosh, bekend van onder meer kledingketen Scapino, sluit niet dat meer formules met shop-in-shops gaan werken. Onlangs ging Scapino de samenwerking aan met sportketen Aktiesport.

“De shop-in-shops van Aktiesport in Scapinowinkels is een eerste stap naar meer samenwerkingen”, vertelt Eric Coorens, coo van Macintosh. “Het zou me absoluut niet verbazen als er meer shop-in-shops komen, ook in onze andere formules.”

Macintosh kiest voor de shop-in-shop-strategie om locaties aantrekkelijker te maken. “Door het aanbod te verbreden en de bestaande vierkante meters efficiënter in te richten, geven we de klant extra redenen om naar de winkel te komen”, zegt Coorens. “Ook onze cross channel-aanpak, waarbij klanten internetbestellingen in de winkel op kunnen halen, draagt daaraan bij.” Op dit moment wordt dertig procent van de online bestellingen afgehaald in de winkel, meldt Macintosh in een persbericht.

De keuze voor Aktiesport sluit goed aan bij deze strategie, meent Coorens. “Met Aktiesport kunnen we ons veelal modieuze assortiment uitbreiden met de functionele kant van sport. Aktiesport heeft dezelfde positie qua waarde, gevoel en aanbod als Scapino, maar er is weinig overlap in de verzorgingsgebieden van de winkelketens. Op heel veel Scapino-locaties was nog geen Aktiesportwinkel”, aldus Coorens.

Eerder: Aktiesport trekt in bij Scapino

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!