‘Google geeft m-commerce duwtje in de rug’

Retailers maken het consumenten nog altijd niet gemakkelijk om een mobiele aankoop te doen. Dat zegt Ian Carrington, directeur mobile advertising bij Google, in een interview met Adformatie. Google heeft GetMo (Get Mobile) op de markt gebracht om bedrijven daarbij een steuntje in de rug te bieden. Volgens Carrington is dat hard nodig, omdat zestien procent van de retailaankopen mobiel wordt gedaan, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Mensen zouden echter vaak afzien van hun mobiele aankoop, omdat de site mobiel onvriendelijk is.

GetMo biedt een overzicht met bureaus die zijn gespecialiseerd in het ontwerpen van mobiele sites. “Adverteerders vinden op onze marktplaats bureaus die in het verleden hebben laten zien dat ze goede mobiele sites kunnen bouwen. We maken het zo gemakkelijk om een partij te vinden.”

Carrington denkt dat GetMo retailers van een tijdelijke behoefte voorziet. “Naarmate adverteerders het belang van mobiel onderkennen, zullen ze de benodigde capaciteit in huis te halen of partnerships aangaan. Met GetMo geven we een kickstart. Op den duur zal de mobiele markt volwassen genoeg zijn en zal men ons niet nodig hebben.”

De directeur mobile advertising denkt dat er ook op de mobiele betaalmarkt stappen genomen moeten worden. “Er zijn natuurlijk al een hoop initiatieven, zoals Google Wallet. Wel kan het allemaal een stuk eenvoudiger. De techniek is beschikbaar, het is vooral een kwestie van partijen aan tafel krijgen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!