McDonald's boos om Nederlandse bezorgdienst

Drie pas afgestudeerde economen hebben gisteren via het twitteracount @MacDeliveryNL laten weten McDonald’s aan huis te gaan bezorgen. De fastfoodketen liet direct weten het nog op te richten bedrijf niet te steunen.

De drie ondernemers van negentien en twintig jaar denken zelf dat het concept een kans van slagen heeft. Volgens het Rotterdamse advocatenbureau Kernkamp Advocaten is het plan moeilijk, maar zeker niet onmogelijk.

De economen uit Barendrecht, Rotterdam en Sliedrecht denken goed geld te kunnen verdienen met het thuis laten bezorgen van de bekende snacks van McDonald’s. Toen de mannen gisteren alvast een twitteraccount aanmaakten, regende het reacties.

De onderneming wil starten met een avond bezorgservice in Barendrecht. Later willen de ondernemers de service ook in andere gemeenten aanbieden. “Zelfs mensen uit Groningen vragen via Twitter al naar onze service,” vertelt Bram Muildijk, een van de drie. “En dat terwijl we nog niet eens zijn gestart. Het is dus een gat in de markt.”

In het verleden heeft McDonald’s onderzoek gedaan naar een eigen bezorgservice. In verschillende landen ter wereld bezorgt de fastfoodketen zelf al. Zo kunnen inwoners van Egypte, China en Taipei hun Big Mac al thuis laten bezorgen per scooterkoerier. De bestelling kan online worden geplaatst.

“In Nederland zijn we na tests tot de conclusie gekomen dat we niet kunnen garanderen dat we het eten net zo krokant en warm bij de mensen thuis krijgen, als in onze restaurants,” laat McDonald’s woordvoerster Eunice Koekkoek weten in het AD.

Advocaat Arent Jan Oskam, gespecialiseerd in ondernemingsrecht, geeft aan dat het geen gemakkelijke onderneming gaat worden voor de vrienden. “Met de merknaam McDonald’s, of het woord Big Mac mogen ze bijvoorbeeld al niet adverteren. Dus dat is lastig.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!