Afgelopen vrijdag opende Coolblue de deuren van zijn nieuwe winkel en tevens nieuwe retailconcept in Wilrijk, België. Op 260 vierkante meter kunnen klanten terecht voor het afhalen van online bestellingen, het advies van een productspecialist en directe service na aankoop.
Naast de 163 webwinkels vormen ook fysieke winkels al tien jaar een vast onderdeel van de cross-channel strategie van Coolblue. Na winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen en Antwerpen opent Coolblue nu in Wilrijk een winkel met een geheel nieuw concept, om verbetering te realiseren. “We hebben gepraat met klanten en medewerkers en honderden kleine en grote verbeteringen doorgevoerd,” vertelt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue.
De allerbelangrijkste verbetering volgens Zwart is meer productspecialisme in de fysieke winkels. “We worden van bijna niets verdrietiger dan van een klant die ontevreden is over zijn productkeuze.” Dit wil Zwart voorkomen met de nieuwe strategie.
In het nieuwe concept zijn vier ‘specialistenpodia’ gecreëerd: Telefonie & Tablets, Camera’s, Laptops & PC’s en TV’s. “Naast live demomodellen, accessoires en website-kennis is een echte productspecialist, die je met kennis en advies vriendelijk helpt in een eerlijk gesprek, heel belangrijk.”
Een kwart van het winkeloppervlak is ingedeeld voor service na aankoop. Daarmee vervult de winkel een regionale functie en het stimuleert de online verkopen. “We zien tot wel een uur reistijd rondom de winkel een hogere website conversie. Klanten willen weten dat ze een plek hebben waar ze naartoe kunnen voor service als iets niet werkt,” legt de Coolblue eigenaar uit.
Binnenkort zal Coolblue ook een nieuwe vestiging in Antwerpen openen. In Amsterdam en Utrecht is het bedrijf momenteel op zoek naar winkelruimte voor verdere Nederlandse uitbreiding en in België zoekt Coolblue naar geschikte bedrijfslocaties in Gent.
Coolblue opent deuren nieuw winkelconcept
Gepubliceerd op 14 mei 2012 om 00:00
Reacties 0