Sokkenmerk Feet This zet zich op de kaart in de modewereld. Danny Maas zette samen met partner Tino Nojoredjo het merk twee maanden geleden middels crowfunding op de markt. “Hoewel we geen 15 duizend euro bij elkaar hebben gekregen, heeft het crowfunden ons wel marketing opgeleverd", aldus Maas.
Feet This biedt 1 basismodel in 28 verschillen kleuren. Voor een paar telt de klant zes euro neer, wat de helft minder is dan bij concurrenten. “Grappig is dat tegen de verwachtingen in nog geen enkel zwart of donkerblauw paar is verkocht en de felgroene sok het beste loopt”, aldus Maas. Volgens de eigenaar hoeft het merk niet te proberen motiefjes op de markt te brengen. “We kunnen niet op tegen de grote sokkenmerken met enorme marketingbudgetten.”
Maas is van mening dat in de huidige markt alleen kansen liggen in specialisatie, tenzij er sprake is van tonnen aan marketingbudget. “Je moet iets kiezen dat je met weinig geld in de markt kan zetten en schaalbaar is naar het buitenland”, aldus de eigenaar.
Feet This lanceert online winkel
Gepubliceerd op 14 mei 2012 om 00:00
Reacties 0