Helft consumenten besteedt teveel aan ‘leuke dingen’

De helft van de Nederlanders geeft teveel geld uit aan ‘leuke dingen’, waardoor zij aan het einde van de maand niets meer op hun bankrekening hebben staan. Vakantie, kleding en uitgaan zijn de grootste ‘leuke’ uitgavenposten. Mannen geven bovendien veel geld uit aan gadgets. Dit blijkt uit onderzoek van Wijzer in Geldzaken onder 830 Nederlanders van achttien jaar en ouder.

Eén op de drie Nederlanders heeft sowieso geen geld om aan luxeproducten te besteden. Bijna een kwart van de ondervraagden koopt vaak spullen die ze niet nodig hebben. Ook bij het doen van boodschappen haalt een kwart van de consumenten meer in huis dan noodzakelijk is.

Veel mensen hebben weinig inzicht in hun persoonlijke huishoudboekje, is de conclusie van het onderzoek. Om consumenten te leren budgetteren gaat de online campagne ‘Ga jij jouw boekje te buiten?’ van start. De Consumentenbond zette daarom, in samenwerking met Wijzer in Geldzaken, de meest gebruikte online huishoudboekjes op een rij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!