De consumentenindustrie gaat de komende jaren sterk veranderen. Daarom is het van belang dat het bedrijfsleven nu al de juiste prioriteiten stelt. Dit stelt adviesbureau Deloitte in het rapport ‘Consumer Business Predictions 2012’.
In 2020 spenderen vrouwen in de opkomende economieën meer dan alle Europeanen bij elkaar, vormen senioren de grootste groeimarkt, eten consumenten gezonder en is de totale omzet via internet verdubbeld. Deze trends moeten volgens Deloitte opgenomen worden in de groeistrategie van bedrijven. Ook moeten ondernemers innoveren om aan te sluiten op de veranderende levensstijl van consumenten. Duurzaamheid speelt daarin een steeds grotere rol.
“Korte termijn-doelstellingen regeren op dit moment”, zegt Erik Nanninga, managing partner consumer business van Deloitte. “Juist nu we voor de uitdaging staan om de economie te laten groeien, is het belangrijk om te kijken naar mogelijke toekomstscenario’s. De consumentenindustrie moet nu al inspelen op de verschillende megatrends, zodat toekomstige groei gewaarborgd is”, aldus
‘Veranderende consumentenindustrie moet voorbereid zijn’
Gepubliceerd op 18 mei 2012 om 00:00
Reacties 0