Sharpmen: ‘Mannen bereik je met YouTube’

De besloten verkoopclub Sharpmen gaat gebruik maken van YouTube video’s op de website om hun producten aan de man te brengen. De Amerikaanse site positioneert zich als het eerste online shoppingkanaal dat exclusief bedoeld is voor mannen. Om hun mannelijke doelgroep aan te spreken is YouTube een belangrijk middel. “Mannen brengen online meer tijd door en zijn gek op filmpjes kijken op YouTube”, licht ceo Yazid Aksas toe.

Sharpmen wil mannen het gevoel geven dat ze door een glossy tijdschrift bladeren als zij de site bezoeken. Om dit te bereiken wordt veel met YouTube video’s gewerkt. De digitale filmpjes moeten ervoor zorgen dat mannen terug blijven komen en de website zien als bron voor entertainment en informatie. Om de doelgroep op de juiste wijze aan te spreken maakt Sharpmen alle filmpjes zelf.

Momenteel ontvangen de leden van de site werkelijks een e-mals nieuwsbrief met aanbiedingen. Zij kunnen dan meteen doorklikken naar de site. Door gebruikers een persoonlijk profiel in te laten vullen, wil de e-commerce speler de mailings persoonlijker maken. Zo zal een outdoor-type aanbiedingen van campingspullen te zien krijgen, terwijl een wijnliefhebber juist verschillende wijnen krijgt aangeboden.

De video’s tonen bijvoorbeeld hoe een product werkt. Ook zijn er filmpjes waarin een kort interview is te zien met de oprichter van het merk dat artikelen aanbiedt via Sharpmen. Ceo Aksas geeft aan dat zijn site veel aandacht heeft voor merken die nog niet zo bekend zijn bij het grote publiek, maar die wel hele leuke producten bieden. “Onze ervaring leert dat mannen veel minder gevoelig zijn voor merknamen dan vrouwen. Mannen kopen producten omdat ze er goed uitzien en goed werken. De merknaam maakt dan niet altijd uit.”

Volgens de ceo willen mannen daarnaast veel informatie hebben over het product. “Mannen willen zich zeker voelen over hun aankoop”, stelt Pamela S. Viglielmo vast. Zij is executive vice-president bij Mënaji Worldwide LLC., een retailmerk dat via Sharpmen huidverzorgingsproducten voor mannen verkoopt. “Mannen willen graag op weg geholpen worden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!