Abercombie & Fitch heeft zijn nettowinst in het eerste kwartaal van dit jaar met maar liefst 88 procent zien krimpen ten opzichte van dezelfde periode in 2011. De nettowinst bedroeg drie miljoen dollar, terwijl die in het eerste kwartaal van vorig jaar nog uitkwam op ruim 25 miljoen dollar. De oorzaak van de forse daling is vooral te wijten aan de hogere katoenprijzen.
De fashionretailer wist in het eerste kwartaal wel een omzetplus te bereiken. Die groeide met tien procent tot 921,2 miljoen dollar. De like-for-like omzet daalde echter met vijf procent bij de Abercombie & Fitch-formule, elf procent bij Abercombie Kids en vijf procent bij Hollister.
De retailer is vooral teleurgesteld over het economische klimaat in Europa. “Toch zijn we grotendeels tevreden met onze prestaties in het eerste kwartaal”, zegt ceo Mike Jeffries. “De problemen met de hoge katoenkosten liggen achter ons. We verwachten dan ook dat 2012 een goed jaar wordt, met een sterke winstgroei.”
Winst Abercombie & Fitch keldert
Gepubliceerd op 22 mei 2012 om 00:00
Reacties 0