Toyota meest verkocht, niet meest waardevol

Toyota heeft in het eerste kwartaal van 2012 de concurrentie achter zich gelaten. Het Japanse automerk verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar 2,49 miljoen auto’s, meer dan de voormalige nummer één General Motors. De Amerikaanse automaker verkocht in de eerste drie maanden 2,28 miljoen auto’s. Volkswagen staat met 2,16 miljoen auto’s op de derde plaats.

Toyota, dat ook merken als Lexus en Daihatsu verhandelt, was eerder het best verkochte automerk, maar werd in 2010 door General Motors van de troon gestoten. Dit komt mede omdat het Japanse Toyota in 2009 om veiligheidsredenen miljoenen auto’s moest terugroepen. Daarnaast werd het merk flink getroffen door de aardbeving en tsunami in Japan. 

Het meest waardevolle automerk is BMW, concludeerde onderzoeksbureau Millward Brown, dat elk jaar een BrandZ top 100 publiceert. Toyota was tussen 2006 en 2009 lijstaanvoerder. BMW is momenteel 24,6 miljard dollar waard, terwijl Toyota goed is voor een bedrag van 21,8 miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!