Helft mobiele aankopen wordt thuis gedaan

Bijna de helft van alle mobiele aankopen wordt thuis gedaan. Dit blijkt uit de studie ‘Mobile Phone Shopping Diaries’ van het Interactive Advertising Bureau.

In het onderzoek geeft 47 procent van de respondenten aan mobiele aankopen het liefste thuis te doen. 29 procent doet deze aankopen juist buiten de deur en tien procent winkelt via de mobiel op het werk.

In het rapport komt verder naar voren dat gebruikers zich nauwelijks storen aan mobiele advertenties. 22 procent van de ondervraagden zegt juist op advertenties te reageren.

Tijdverdrijf blijkt een belangrijke factor te zijn bij mobiele e-commerce. Toch laat het onderzoek ook zien dat het merendeel van de mobiele shoppers bewust op zoek gaat naar een goede deal. 28 procent van de ondervraagden gebruikt de mobiele telefoon om productinformatie op te zoeken, achttien procent om winkels te vinden en twaalf procent maakt er gebruik van om prijzen te vergelijken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!