‘Woon- en modebranche profiteren van vakantiegeld’

Honderden miljoenen euro’s van het vakantiegeld dat deze maand op consumentenrekening wordt gestort, worden besteed in de woon- en modebranche. Dit verwacht brancheorganisatie CBW-Mitex op basis van consumentenonderzoek van marktonderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy.

Zestien procent van de consumenten die vakantiegeld uitgekeerd krijgen, wil dit uitgeven aan wonen en interieur. Nog eens zeven procent investeert zijn vakantiegeld in kleding. Winkeliers ontplooien bovendien allerlei initiatieven om de euro’s richting hun kassa’s te laten rollen, zoals vakantiegeldcoupons en Facebookcampagnes, signaleert CBW-Mitex.

CBW-Mitex is blij met de verwachting dat consumenten hun vakantiegeld willen besteden in woon- en kledingwinkels. De organisatie vreest dat de aangekondigde btw-verhoging leidt tot verkramping van de consumentenuitgaven. Met lobbypartners MKB Nederland en Detailhandel Nederland voert CBW-Mitex een intensieve campagne om de invoeringsdatum van 1 oktober 2012 uit te stellen tot 1 januari 2013.

Zie ook: Nederlander houdt hand op de knip

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!