Giorgio Armani heeft een succesvol 2011 achter de rug. Het luxemerk boekte een omzet van 6,73 miljard euro en zag haar bedrijfsresultaat met 23,2 procent stijgen tot 281,8 miljoen euro. De Italiaanse bedrijf gaf geen informatie over de nettowinst.
Eigenaar Giorgio Armani zegt tevreden te zijn over de geboekte resultaten. “Op basis van deze cijfers kijken we met voorzichtig optimisme uit naar 2012 en de jaren erna. Onze langetermijn ontwikkelingsstrategie wordt opnieuw bevestigd”, aldus Armani.
De onderneming boekte vooral groei in China en de rest van Azië. De verkopen in China namen met 45 procent toe, terwijl de totale verkopen met slechts vijftien procent klommen.
Armani opende in 2011 honderd filialen, waarvan 28 in China. Europa blijft nog wel de grootste afzetmarkt van de keten. De retailer boekte 31 procent van zijn omzet in Europa, gevolgd door Noord Amerika met 23 procent en het Verre Oosten met achttien procent.
Forse omzetstijging voor Armani
Gepubliceerd op 25 mei 2012 om 00:00
Reacties 0