Het wantrouwen in internetbankieren onder Nederlanders is flink toegenomen. Dat blijkt uit een peiling van mediabureau Stroom onder 419 respondenten tussen de achttien en 49 jaar oud, zo schrijft Emerce.
De vraagtekens bij internetbankieren verdubbelden in vijf jaar tijd naar 25 procent. Oorzaak van de stijging is de toenemende berichtgeving, die de consument bewust maakt van de online risico’s.
Uit de cijfers blijkt dat 25 procent van de Nederlanders zich weleens onveilig voelt op het internet, tegen veertig procent in 2007. Het vertrouwen in social media bleef, ondanks het toegenomen gebruik, nagenoeg gelijk rond de vijftig procent.
Over cookies is 87 procent van de ondervraagden op de hoogte. Het merendeel (zeventig procent) van de internetgebruikers wil van te voren worden geïnformeerd over de plaatsing ervan. Daarnaast is er een groeiende groep van twijfelaars, die eerst wil ervaren hoe de nieuwe wetgeving in de praktijk uitpakt.
Wantrouwen in internetbankieren stijgt
Gepubliceerd op 4 juni 2012 om 00:00
Reacties 0