Bol.com schaft verzendkosten af

Bol.com wil de grootste drempel die consumenten ervaren bij het online winkelen afschaffen. Daarom bezorgt de internetretailer producten van twintig euro of meer vanaf nu gratis thuis. Dit maakte het webwarenhuis maandag bekend.

Naast het afschaffen van de verzendkosten krijgen klanten dertig dagen bedenktijd. Bovendien is de klantenservice van bol.com voortaan uur per dag bereikbaar. Het bedrijf verwacht namelijk dat online winkelen in Nederland en België in een groeiversnelling gaat en wil hierop inspelen.

Bol.com geeft aan de afgelopen jaren continu en intensief consumentenonderzoek te hebben gedaan om vast te stellen waarom consumenten in Nederland en België een webwinkel boven een fysieke winkel verkiezen.
In dat onderzoek komt naar voren dat hoge en onduidelijke verzendkosten vaak een reden zijn om toch nog voor een fysieke winkel te kiezen. Ditzelfde geldt voor een beperkt bereikbare klantenservice en omslachtig retourneren.
“Het is ons doel om iedere consument de voordelen van online winkelen te laten ervaren”, licht managing director Daniel Ropers toe. “Als blijkt dat er nog steeds drempels zijn, dan zien wij het als een verplichting om deze barrières weg te nemen.”

Bol.com rekende tot gisteren bij bestellingen maximaal 1,95 euro aan verzendkosten in rekening. Nu bezorgt de online winkel alle bestellingen vanaf twintig euro kosteloos. De investering die het kersverse onderdeel van Ahold doet met de afschaffing van de verzendkosten is er één van miljoenen euro’s. “Dat is fors, maar het past bij onze filosofie om klanten optimaal online winkelgemak te bezorgen”, zegt Ropers. “We investeren graag om ook consumenten die nu nog twijfelen, te overtuigen van de voordelen van online winkelen.”

Voorts heeft bol.com de wens van consumenten om een artikel gemakkelijk te retourneren meegenomen in de nieuwe plannen. Klanten krijgen vanaf nu dertig dagen bedenktijd om een artikel te beoordelen, tot die tijd mogen zij het product kosteloos retour sturen. En met vragen kunnen klanten vanaf nu 24 uur per dag terecht bij de telefonische klantenservice.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!