Walmart start met maandelijkse goodiebag
Gepubliceerd op 5 juni 2012 om 00:00
Het initiatief van Walmart lijkt op dat van e-tailers Birchbox en Amazon. Klanten van Birchbox ontvangen voor tien dollar per maand vijf willekeurige haar- of huidverzorgingsproducten. Amazon biedt klanten de dienst ‘Subscribe & Save’. Zij kunnen zelf bepalen hoe vaak zij een pakket willen ontvangen, en hoeveel producten er in komen. In de goodiebag van Amazon zitten vooral dagelijkse huishoudgoederen, zoals koffiepads en babyproducten.
De ceo van Walmart gaf geen details over de prijs van de dienst. Hier moet volgende week meer duidelijkheid over komen. Opvallend is dat Walmart bij zijn promotie gebruik maakt van het woord ‘ambachtelijk’. “Dit woord suggereert dat Walmart consumenten probeert te aan te trekken die relatief dure producten kopen”, zo vermoedt Nikki Baird van onderzoeksbureau Retail Systems Research LLC. “Walmart heeft lang geprobeerd om dit type consument aan te trekken.”
Reacties 0