Special Report: High-tech Retailing
Gepubliceerd op 7 juli 2005 om 00:00
Meegaan met technologische ontwikkelingen wordt bepalend voor het succes van retailers. Het persoonlijk aanspreken van klanten, het aanpassen van productpresentatie, het kort houden van wachtrijen, het beheren van de voorraad, het wordt allemaal makkelijker met de komst van nieuwe technologieën. BusinessWeek neemt een aantal nieuwe ontwikkelingen onder de loep in een special report. Een aantal interessante pioniers op een rijtje: 1) IHOP Restaurants gebruikt software die aan de hand van demografische gegevens geschikte locaties uitzoekt voor nieuwe vestigingen. 2) Wal-Mart houdt bij waar consumenten naar zoeken op hun website en past het online aanbod daarop aan. 3) Best Buy gebruikt data-mining technologie om het klantenbestand en hun koopgedrag in de gaten te houden. Omdat Best Buy ontdekte dat vrouwen niet genoeg aandacht kregen in hun formule lanceerde het bedrijf onlangs 68 concept stores waarin vrouwen zich meer aangesproken voelen. 4) De Bank of America gebruikt sensors die personeel waarschuwen als de rijen te lang worden zodat een extra kassa geopend kan worden. Meer informatie is te vinden op www.businessweek.com/technology, onder de naam “Retailing’s New Tech”.
Reacties 0