De waarde die consumenten aan gratis verzending hechten wordt door veel online retailers overschat. Online shoppers zouden de mogelijkheid om de bestelling te retourneren veel belangrijker vinden, zo blijkt uit onderzoek van ComScore en UPS onder meer dan drieduizend Amerikaanse online shoppers.
Zo’n 63 procent bekijkt eerst de retourvoorwaarden voor het doen van een aankoop. Bijna de helft van de respondenten zegt vaker online te shoppen wanneer retailers schappelijke retourvoorwaarden bieden.
Webshoppers vinden het daarnaast prettig als zij hun bestelling online kunnen traceren, zodat zij precies weten wanneer het pakketje wordt bezorgd. 46 procent van de ondervraagden zegt een retailer aan te bevelen, wanneer een pakketje op de beloofde tijd wordt geleverd. “Er wordt altijd maar op het bieden van gratis verzending gehamerd, terwijl consumenten zich daar eigenlijk helemaal niet zo druk om maken”, zegt Susan Kleinman, director bij ComScore. “Het onderzoek toont dat andere factoren een veel grotere rol spelen bij de besluitvorming van consumenten.”
'Online consument vindt retourvoorwaarden belangrijkst'
Gepubliceerd op 6 juni 2012 om 00:00
Reacties 0