De uitgaven aan online advertenties stegen in het eerste kwartaal van 2012 met vijftien procent. Marketeers gaven in deze periode 8,3 miljard dollar uit aan online advertenties, tegenover 7,3 miljard over dezelfde periode in 2011. Dat blijkt uit cijfers van Interactive Advertising Bureau.
Volgens Interactive Advertising Bureau is dat het hoogste bedrag ooit uitgegeven aan online advertenties in het eerste kwartaal. Het bureau nam in het onderzoek alle vormen van online adverteren mee, dus ook zaken als e-mail en mobiele advertenties.
Vorig jaar daalden de totale uitgaven aan online advertenties met 21,9 procent naar 31,74 miljard dollar. Retailers gaven in 2011 in totaal 7,1 miljard dollar uit aan online adverteren. Dit was 22 procent van het totaal.
David Silverman, partner bij PWC, geeft aan dat de stijging in het eerste kwartaal een flinke mijlpaal is. “Een stijging van vijftien procent is duidelijk een bevestiging dat internet consumenten aantrekt en dat hier geld uit advertenties te winnen valt”, meent hij.
Recordstijging uitgaven online advertenties
Gepubliceerd op 13 juni 2012 om 00:00
Reacties 0