Intratuin sleutelt aan concept

Intratuin is een retailer in beweging. De nieuwe manager commercie Angélique Wouters haakt middenin dit proces aan bij de tuincentrumketen. Intratuin maakt zich op voor de komst van een webwinkel, de uitbreiding van verschillende vestigingen en het creëren van shop-in-shops. Het uiteindelijke streven is om een multichannel-benadering toe te passen, zegt Wouters in een interview met Adformatie.

Trends en ontwikkelingen gaan niet aan Intratuin voorbij, geeft Angélique Wouters aan. Het tuincentrum bereidt zich voor op de komst van een webwinkel. “Maar eerst moeten we kijken hoe we een en ander organiseren op het gebied van logistiek en allerlei systemen. Toch krijgt internet zeker prioriteit”, vertelt Wouters. Intratuin is online al actief via sociale media en e-mailmarketing. Ook is er een applicatie die klanten informeert en aanbiedingen toont.

“Uiteindelijk gaan we over de volle breedte en kiezen we voor een multichannel-benadering. De klant is overal, dus wij ook”, vertelt Wouters. “In de nieuwe campagne stapelen we verschillende media, het gaat om de combinatie van middelen. Zo is de folder nog steeds een krachtig middel om de klant te informeren en in beweging te zetten.”

Door de recessie, maar ook door digitalisering staat de retail enorm onder druk, meent Wouters. “Continu verandert er van alles. Bij Intratuin willen we de klant blijven inspireren. Ook al is er de recessie, we willen ervoor zorgen dat voor de klant de zon blijft schijnen”, zegt zij. Dit doet Intratuin niet alleen met een webwinkel op stapel en een multichannel-strategie in de planning. Het tuincentrum richt zich de komende tijd tevens op de realisatie van grotere vestigingen, het aanboren van nieuwe marktgebieden en shop-in-shops.

Wouters wil niet ineens alles rigoureus anders doen bij Intratuin. Zij vertelt dat marketeers het merk Intratuin vorig jaar sterk hebben ontleed. “Op basis daarvan is de nieuwe campagne opgezet”, geeft zij aan. “Die heeft veel waarde toegevoegd. De ontwikkeling van Intratuin van standaard tuincentrum tot een omgeving waar totale woon- en groenbeleving samen gaan is mooi om te zien.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!