Vervlechting internet en televisie steeds nauwer

Meer dan de helft van de televisiekijkers zit te internetten voor de buis. Dat blijkt uit een onderzoek van Mediascope onder vijftigduizend consumenten in 28 landen. Hoewel de kanalen technisch gezien nog van elkaar gescheiden zijn, blijkt er een nauwe vervlechting tussen televisie en internet.

Uit de cijfers blijkt dat in totaal 425 miljoen Europeanen gebruikmaken van internet en dat zij gemiddeld 14,8 uur per week online besteden. Daarnaast is zestig procent van de ondervraagden online, terwijl zij televisie kijken. De gemiddelde duur van de combinatie van deze media is 2,8 uur per week. Hierbij doet eenderde van de surfers iets dat direct te maken heeft met hetgeen ze op televisie zien. Tweederde zoekt verstrooiing, omdat de tv onvoldoende te bieden heeft. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!