Pixmania breidt offline uit

Voormalig web-only retailer Pixmania gaat jaarlijks vijftien fysieke vestigingen openen. De elektronicaverkoper heeft de afgelopen jaren twintig filialen geopend in Europese steden als Parijs, Marseille, Madrid en Barcelona. Pixmania wil zijn offline aanwezigheid nu verder uitbreiden en gaat zijn afhaalpunten in andere steden de komende jaren ombouwen naar winkels.

Jean-Emile Rosenblum, vice president van moederbedrijf Dixons Retail Group, denkt dat de fysieke vestigingen van Pixmania over vijf jaar goed zullen zijn voor vijftig procent van de totale verkopen. De retailer genereert nu 25 procent van zijn totale omzet offline. “Om consumenten tevreden te stellen, moet je verder kijken dan het internet”, aldus Rosenblum. “Pixmania moet consumenten overal bereiken. Online, offline en op mobiele apparaten.”

Volgens de vice-president is de link tussen online en offline retailen steeds belangrijker. “Consumenten researchen vaak online naar een product voor ze het kopen. Een groot aantal van hen koopt het product vervolgens liever in een winkel, waar ze het kunnen zien en meteen mee naar huis kunnen nemen. Het web is daarom een grote aandrijver van onze in-store verkopen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!