Heineken opent concept store in Parijs

Bierbrouwer Heineken wil de Fransen overtuigen bier te gaan drinken. Als eerste stap heeft Heineken aan de Champs-Elysées in Parijs een concept store geopend die een bar, winkel, restaurant en lounge combineert. Richard Weissend, algemeen directeur van Brasseries Heineken in Frankrijk: “We willen met de winkel en bar eigenlijk een vitrine zijn voor alles wat bier te bieden heeft. Dus niet alleen het tapbiertje, maar we vertellen ook hoe ons product wordt geproduceerd, we presenteren alle soorten en smaken die er zijn, en we willen vertellen dat het een natuurproduct is.” Heineken wacht een zware taak: minder dan een kwart van de Fransen drinkt een keer in de week een biertje, en bijna de helft van de Fransen geeft zelfs aan nog nooit een biertje te hebben gedronken. Om de Fransen toch aan het bier te krijgen presenteert Heineken het product als een specialiteit, in een ruimte die geen gewone bar is, maar “Culture Biere” is gedoopt. Peter van Campen, commercieel directeur van Heineken: “Het gaat tegenwoordig om de beleving”. Een tapbiertje In de “Culture Biere” zal 3 euro (inclusief beleving) gaan kosten. Van Campen: “De eerste vraag die we hier kregen was of die prijs niet veel te laag is voor de Champs-Elysées.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!