De omzet en winst van H&M zijn in de eerste helft van het het gebroken boekjaar 2011/2012 gestegen, ondanks moeilijke marktomstandigheden. Dat blijkt uit de resultaten die het modehuis woensdag naar buiten bracht.
De Zweedse retailer boekte in de periode 1 december 2011 tot en met 31 mei 2012 een nettowinst van bijna 900 miljoen euro, tegen 780 miljoen een jaar eerder. De omzet steeg van 5,8 miljard euro naar 6,7 miljard.
Volgens H&M laat het gewonnen marktaandeel zien dat de lentecollectie gewaardeerd wordt. “Ons marktaandeel groeide zowel in landen met een sterke economische groei als in landen waar het economisch niet goed gaat”, laat de Zweedse retailer weten. Hennes & Mauritz opende 119 nieuwe winkels en sloot er zestien in het gebroken boekjaar.
In veel landen waar de modegigant actief is, is het consumentenvertrouwen laag als gevolg van de economische crisis. Ook hebben consumenten minder te besteden door bezuinigingen en lastenverzwaringen die overheden doorvoeren om de begroting op orde te krijgen.
H&M boekt meer omzet en winst
Gepubliceerd op 20 juni 2012 om 00:00
Reacties 0